Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /sosw/modules/mod_menu/helper.php on line 97
- Wstęp
- Deklaracja dostępności
- Historia szkoły
- Nauczyciele
- Samorząd Uczniowski
- Rada Rodziców
- Współpraca międzynarodowa
- Powiatowy Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka
- Szkoła Promująca Zdrowie
- Projekt "Mój zawód- mój wybór"
- Koło Naukowe "Mali Odkrywcy"
- Procedura zwolnienia ucznia z zajęć wychowania fizycznego
- Sekcja Olimpiad Specjalnych Sami Swoi Rydzyna
- Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
- Prawa i obowiązki ucznia
- Prawa dziecka
- Bezpieczny internet
- Procedury szkolne
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /sosw/libraries/cms/application/cms.php on line 460
15 czerwca grupa naszych uczniów wzięła udział w imprezie kulturalno-czytelniczej, pt." Kto czyta ksiązki-żyje podwójnie" zorganizowanej przez bibliotekę w Czerninie. Mieliśmy doskonałą okazję zapoznać się z księgozbiorem nowo powstałej biblioteki, porozmawiać na temat ulubionych książek oraz uczestniczyć w bajkowej paradzie. Nasi uczniowie przebrani za Czerwonego Kapturka, Aniołka, Królową Śniegu, Kota w butach, Harrego Pottera oraz Boba Budowniczego wraz z dziećmi z miejscowej szkoły stworzyli barwny korowód i przemaszerowali ulicami Czerniny wykrzykując hasła promujące czytanie.
Klasa IV w przeddzień swojego wyjazdu do zoo uczestniczyła w akcji: "Cała Polska czyta dzieciom" zorganizowanej w bibliotece szkolnej. Tematyka czytanych książek wpisała się w ich wyprawę. Uczniowie mogli posłuchć różnych ciekawostek na temat egzotycznych stworzeń zawartych w książkach z serii" "Ciekawe dlaczego", pouczających opowiadań z serii "Zwierzęta świata" oraz humorystycznych wierszy Jana Brzechwy. Dodatkową atrakcją było odgadywanie usłyszanych odgłosów zwierząt.
Klasa I branżowa na przełomie kwietnia i czerwca brała udział w projekcie historyczno – czytelniczym. Jego koordynatorem był nauczyciel historii Pan Hubert Głowacz. Zadaniem ucznów było przygotowanie plakatu o tematyce związanej z drugą wojną światową. W tym celu wielokrotnie musieli udać się do biblioteki szkolnej, w której korzystali z dostępnych zasobów. Bardzo pomocne okazały się: Encyklopedia Historii, Ilustrowana Encyklopedia Dziejów Polski, Encyklopedyczny Słownik Historii Polski, Nowea Encyklopedia Powszechna A-Z oraz czasopisma: Gazety Wojenne, Historia, Polska. Tematyka prac była bardzo zróżnicowana. Metoda projektu, którą zastosowali umożliwiła poznanie i rozszerzenie tematyki, poznanej na lekcjach historii i zajęciach bibliotecznych.
Przygotowane plakaty zostały wyeksponowane w holu szkoły.
W maju świetlica szkolna przyłączyła się do Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa-realizowaliśmy projekt: „Lekcje kultury z Kubusiem Puchatkiem". Raz w tygodniu wspólnie czytaliśmy opowiadania, w których miś uczył dzieci jak: przebaczać, mówić przepraszam, naprawiać błędy, czy być dobrym pryzcielem. Historie te pokazały, że należy być dobrym, uczynnym i kulturalnym, bo w przeciwnym razie trudno będzie nam znaleźć przyjaciół. Stały się też inspiracją do opowiadania własnych przeżyć. Dzieci wykorzystując swoje zdolności plastyczne wykonywały portrety bohaterów książek jak również plakaty propagujące kulturalne zachowanie. Wspólne zajęcia wzmocniły zainteresowanie i aktywność czytelniczą uczniów. Pokazały, że książka może być inspiracją do twórczych zabaw i efektywnego spędzania wolnego czasu.
„Motyw wody w literaturze i sztuce”, to kolejny projekt czytelniczo-edukacyjny, który z klasą VI-VII realizowała polonistka Pani Lesława Wardęga. W kwietniu uczniowie odwiedzili bibliotekę szkolną, by znaleźć w księgozbiorze książki- lektury oraz słowniki, które wykorzystali przy realizowanym projekcie. Po przekazaniu przez nauczyciela najistotniejszych informacji, uczniowie wyszukali interesujące ich pozycje np. "Mitologię Greków i Rzymian"," Balladynę", "Latarnika", sonety Adama Mickiewicza, książkę "Stary człowiek i morze". Potrzebne hasła objaśniali korzystając z encyklopedii i Słownika języka polskiego. Podczas spotkania w bibliotece udało się uczniom aktywnie zaangażować się w pracę w grupie.
W kolejnych etapach projektu na podstawie wybranej literatury sporządzali krótkie opisy utworów oraz wyszukiwali w internecie ilustracje obrazujące motyw wody w danym utworze. Końcowym efektem projektu było wspólne stworzenie plakatu, który w sposób bardzo efektowny przedstawia realizację całego przedsięwzięcia.
Strona 5 z 7