Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /sosw/libraries/cms/application/cms.php on line 460
Zakończenie projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020
Od 20 listopada 2019 roku 18 uczniów naszego Ośrodka uczestniczyło w projekcie Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020, podprojekt Uczniowskie Laboratoria Informatyczne. Na zakończenie przygotowali projekt „Pokój zagadek - sposób na atrakcyjną lekcję.”Aby zrealizować projekt uczniowie najpierw podczas zajęć poznawali sprzęt, narzędzia, aplikacje, roboty, zestawy, gry. Wyjechali również na wycieczkę do Poznania, aby poznać zasady zabawy w pokoju zagadek. Następnie przy pomocy nauczycieli przygotowywali zadania projektowe.
Grupa I przygotowała zadania dla grupy II na zasadzie pokoju zagadek i odwrotnie. W sali powieszonych było 9 kodów QR, po zeskanowaniu których uczniowie otrzymywali konkretne zadania.
Po rozwiązaniu każdego zadania uczniowie otrzymywali informację, czy mają zamalować daną cyfrę czy nie na otrzymanym kodzie QR z pustymi polami. Po zamalowaniu wszystkich wskazanych cyfr i zeskanowaniu kodu, uzyskali kod do otwarcia kłódki, którą zamknięta była skrzynka ze słodyczami i napojami.
Projekt ten jest pomysłem na atrakcyjną lekcję dla nauczycieli różnych przedmiotów. W projekcie, w zabawie, brał udział cały zespół, jednak na lekcji nauczyciel może podzielić klasę na grupy i wówczas dochodzi jeszcze element rywalizacji - który zespół jako pierwszy otworzy skrzynkę i otrzyma nagrodę. Wykorzystanie tej metody na lekcji jest świetnym sposobem na utrwalenie materiału, jest dla uczniów atrakcyjne, uczy dobrej współpracy w grupie, zdrowej rywalizacji.
Nasi uczniowie mimo swoich niepełnosprawności bardzo dobrze poradzili sobie z zadaniami, wiele się nauczyli, doskonale się przy tym bawiąc, a wspólna realizacja projektu przyczyniła się do integracji uczniów.
W projekcie wykorzystano większość otrzymanego sprzętu (laptopy, tablety, aparaty cyfrowe, LEGO Wedo 2.0, zestawy Be Creo, Photony, Ozoboty, Scottie Go!, Kostkę Merge Cube) oraz przedstawione podczas wrześniowego szkolenia narzędzia, aplikacje (Coggle, Quizizz, Kahoot, Plickers, generator kodów QR).
Bardzo dziękujemy za otrzymany sprzęt, który dostarczył uczniom wiele radości, wzbogacił naszą placówkę i będzie służył podnoszeniu kompetencji ICT nauczycieli i uczniów w kolejnych latach.